donderdag 21 april 2016

Rondje Fish River Canyon - 48km

PDie pad is kak, zouden Afrikaners zeggen. Maar deze weg is echt kak, slechtste tot nu toe. Van dat golvende wegdek waarvan je het gevoel krijgt dat je je fiets en je lichaam totaal niet onder controle hebt.

De tocht naar Fish River Canyon duurt daarom langer dan geschat. De Canyon is schijnbaar het derde grootste door een rivier uitgeslepen gebergte ter wereld. Na Grand en nog een in Mexico. Omdat Namibië enorm uitgestrekt is, en ik met mijn actieradius van ongeveer 100km weinig flexibiliteit heb om 'even naar dat viewpoint te rijden', is Fish River mijn enige echte toeristische attractie. Dolle boel dus.

De weg gaat ligt omhoog (wat een kak weg, serieus) en opeens sta je aan de rand van een enorm gat met opzich best wel heel bijzonder uitzicht. Je kan kijken vanuit het dek of centraal gelegen uitzichtspunt, of naar een viewpoint lopen op 800m vanwaar je 'om het hoekje' kan kijken. Ik fiets erheen, niet te doen door al die rotsen. Vette stenen wel hier, blokkig, magma van origine, soms met pickles. Onderweg laat ik een foto maken met fiets. Het Poolse meisje dat met helpt met mijn triple-Laurens pano-foto wil ook naar AfrikaBurn, maar heeft nog geen kaartje. We praten even en nemen afscheid, ze moet de bus weer in van haar 6-weekse toer vanuit Tanzania naar Kaapstad. Later kom ik een ouder echtpaar tegen, het hadden m'n ouders kunnen zijn, nou iets jonger dan, de vrouw vraagt of ik ook naar het afrikaburn festival ga. Uhmm ja! Funky.




Geen opmerkingen: