donderdag 14 april 2016

Mariental to Maltehöhe - 115km

Top dag vandaag! Half 7 op, douchen (warm), spullen pakken, ontbijten bij Dries (net als Gerrit een gangbare naam), wat wind halen bij Benny en om half 9 de B1 weer op. Mijn verblijf op de hoofdweg is ditmaal van korte duur, want na 4km sla ik rechtsaf naar Maltehöhe, asfalt, dat wel.

Fietsen gaat lekker, ik word fitter, de drankjes en hapjes van afgelopen maanden nemen hun verlies. Na een uurtje of anderhalf heb ik 30-35 van die jongens verorberd, gister begon ik rond deze tijd. Het wordt wel warmer, en stiller, ongeveer elke 10 minuten een auto, de meeste claxoneren, een enkeling houdt zijn waffel, geen truckers meer gelukkig, rare jongens. Zo heel af en toe fiets ik een herder of verdwaalde lifter tegen het lijf, we groeten vriendelijk. Het landschap verandert langzaam, bomen waren al niet meer te bekennen, nu moet ook al het struikgewas het loodje leggen en is het enkel helmgras dat de dienst uitmaakt, en witter zand. De eerste helft van de dag is volledig vlak, later worst het glooiend, en vlak voor het einde zelfs omhoog: de eerste keer echt zweten. Ergens rond 90km spot ik een kadaver (dood rund), ergens rond 100km drie mannen met autopech, ik stop voor schaduw, maak een praatje en deel een manderijn, het zelfvertrouwen dat wat was gezonken door de fietspech en afhankelijkheid van lift is weer op z'n oude peil terug.

Rond half 4 kruip ik in de beugels voor een afdaling richting het dorp, via de supermarkt kom ik bij Pappot, een buurtsuper en camping. Hanriette, de eigenaares is een beetje gestresst voor een veiling morgen, ze geeft me een Cola en legt uit hoe het werkt. Er zijn kamers maar niet vannacht, net als dinner en breakfast: we moeten morgen vroeg naar een auction. Voor avondeten loop ik tevergeefs naar een hotel: dicht. Terug op de camping maak ik noedelsoep en eet de resterende broodjes op. Daarna vroeg de tent in, teveel enge geluiden hier, zeker nu ik alleen ben. Wat een top dag!





Geen opmerkingen: