zaterdag 23 april 2016

Canyon Roadhouse to Grünau - 73km

De weg terug is ingezet. Laatste ruk dirt road ook, vanaf morgen is de B1 weer m'n vriend en eventueel de N7 in Zuid Afrika, totdat Roel en Steffie met gevolg me opslokken.

Het stuk naar de C12 (dat ik met de Duitsers heb gelift op de heenweg) is geen topper. Het kost zo'n 75 minuten voor 18 kilometer. Daarna gaat het beter: vlakkere weg en aan het begin van de middag wind vol in de rug hetgeen me in staat stelt in de zwaarste versnelling te vlammen. Onderweg kom ik een soort bloem-achtige rotspartijen tegen. Ronde vormen van opeengestapeld rots, Lucky Luke zou weer niet misstaan. Voor lunch een broodje mozzarella, tomaat, pesto, meegenomen van het ontbijt (met toestemming): kneiter lekker.

Uiteindelijk draai ik iets voor 1 uur het terrein van Country Lodge op. Ik tuk in een soort stenen tent, verder niks te doen behalve beetje chillen met red-necks in de bar die hun verdiende geld stukslaan op brandewijn en wiskey met Cola. Ik eet met een Frans echtpaar, ze hebben in Jo'burg gewoond, later kom ik erachter dat de man eigenlijk Portugees is en uit Angola (Portugese kolonie) heeft moeten vluchten toen dat land onafhankelijk werd. Eten van het bufet is ok, het is best gezellig, maar ik ga morgen weer fietsen, niet een dag verdoen in dit gat.




Geen opmerkingen: