woensdag 13 april 2016

Kalkrand to Mariental - 75km

Dag 3. Met knikkende knieen terug naar het shell station. De 5 lekke banden zijn er die ochtend 6 geworden: de band leek minder hard dan voor het slapen gaan, dus voor de zekerheid eraf gehaald en er bleek nog (nog!) een gaatje in te zitten. Plakken, ontbijten, oppompen, inpakken, richting tankstation.

Joseph hielp me weer met de luchtslang, oppompen, colatje, wat grappen met locals, 10 minuten voorbij, band checken. Voelt goed dus gaan.

Binnen iets meer dan een uur 30 onder de wielen, gaat lekker, lijf voelt goed. Nieuwe buitenband maakt zoemend geluid, maar dat schijnt te horen, voorlopig nog niks lek. Onderweg paar keer gechilled onder struik (nergens schaduw te bekennen maar wel constant online, met voldoende bandbreedte voor voice dial), boompje opgezet met passant, en verder. Om 2 uur kom ik aan in Mariental, eerst op zoek naar Wimpy Fast Food van Chis, hij biedt me een gratis lunch (lambchops) aan, en ook service voor mn fiets (tevergeefs). Op naar von watzdorf voor nieuwe banden, 28 inch heeft autoventiel, dan maar 27 inch (the French..), ze hebben er 1 dus door naar Midas voor twee extra (ook 27). Boodschappen, dadels, abrikozen, manderijnen, broodjes, pindakaas en wat pils voor vanavond.

Brood smeren doe ik bij de bar, buiten, ik schuif aan bij Norman (Zuid Afrikaner) en Benny (local Afrikaner), ze zwetsen wat over verschillen tussen zwart en wit en worden lam, ik ga eten, zij met de auto naar huis. Champions league kijken met gappies uit Windhoek: de wereld is zo klein.


Geen opmerkingen: