dinsdag 12 april 2016

Rehoboth to Kalkrand - 106km

Vandaag was geen topper. 8 uur uit de veren, frisse duik in het meer, dat begint goed! Pannenkoeken voor ontbijt, geen boter of olie, even lenen bij Duitse buren. Past dat koppelstuk wel op het gastankje, het zal wel. Luchtbed, tent en slaapzak opvouwen is nog even wennen, 2 keer proberen, heerlijk al dat nieuwe spul. 10:30 weg, eerst weer dat grindpad terug naar Rehoboth, kilometertje of 6, nog even wat inkopen doen: bakboter, brood en beleg, en een heeul kouwe kola.. Rond haff 12 draai ik de B1 weer op, en na enkele minuten zie ik het bordje Kalkrand 100km. Niet veel geleerd van gister dus..

Glooiend landschap, turen van heuvel naar heuvel, soms afzien, het gaat af en toe goed omhoog, saaier landschap dan gister. Na een uur krijg ik al honger. Stoppen bij een rustpunt voor boterhammen (ook smeren voor onderweg) en dadels. Na 10 minuten stopt er een familie, de man blijkt een dadel bedrijf te runnen, we delen wat, zijn dadels zijn veuul lekkerder. Weer op pad, ik neem me voor tot over de 50km mark te fietsen en dan weer even te rusten, ik kom langs 49km en moet de weg af voor een sanitaire time-out. De begroeiing laat distels achter op mijn banden, welke ik - terug op het asfalt - één voor één verwijder. Terug op de fiets, lekke band. Gelukkig staat er 100m verder een boom op een brede grindstrook, waar ik mijn band kan verwisselen. Na de band te hebben verwijderd kom ik er tot mijn verbasing achter dat het vertiel van de reservebandjes die ik heb meegenomen, niet op mijn wiel past. I love being prepared. Dan maar plakken, het lukt in 1 keer, ik duw mijn fiets op de weg, op het asfalt aangekomen zitten mijn banden weer vol distels, ik verwijder er een paar: pssssss.. Wat nu?! Het is half 4, nog 50 smakkers voor de boeg..

Ik parkeer mijn fiets, zonder te wuiven stopt er een pick-up truck: of ik hulp kan gebruiken, of een lift? Ik besluit het aanbod aan te nemen, anders moet ik in het donker finishen. Chris de bestuurder, local, runt een restaurant in Mariental (Wimpy Fast Food, ga daar eten!). Hij zoeft in nog geen 20 minuten naar het Shell station van Kalkrand. Eerst een heuul koude Cola. Kan ik hier overnachten? Ik huur een kamer. De avond vult zich met banden plakken (totaal 5 gaten), eten koken, douchen (super chill), blog posten en zzzz.. Hoop dat de bandjes nog vol wind zitten morgen, Mariental is maar 75 km, maar ik ga wel heuul veel vroeger starten morgen. Todeledoki



Geen opmerkingen: